!

nu har jag bloggat lite dåligt, men jag har faktiskt haft ett liv i helgen!
igår var jag ute i 5 timmar, från 10 till 15. och då kan man fråga sig vad jag gjorde som tog så lång tid:
jag red
jag fixade i stallet
jag var ute och gick med alla hunder en o en
jag plockad in alla hinder från paddocken
jag plockade in transportens sommardäck

när jag hade varit ute och gått med axa och kom tillbaka för att hämta ada så sa pappa att jag skulle plocka in däcken och första tanken var "ohnej!" och svaret till pappa blev "jag ska gå ut och gå med ada först" så kom han tillbaka "jag bryr mig inte när du tar in dom bara du gör det" och helt plötsligt så ville jag plocka in dom? undra hur det kommer sig att man vill göra något när man inte är tvingad, eller när man inte är tvingad till en viss tid..

sen vid 15 så kom mamma hem så åt vi, mamma och pappa skulle över till grannarna sen så då skulle mamma göra i ordning sig, men det blev en mor och dotter eftermiddag istället.
jag färgade hennes hår
jag nopprade hennes ögonbryn
jag sminkade henne

och vi hade så kul, att något sånt kan vara kul kan man ju undra, men.. jaherregud, haha!

så när de gick vid 17 så gick jag och john ut till hönorna för att fixa där, mötte malin och blev erbjuden lite käk hos dom. klockan blev 18 och så var hela familjen tillslut hos grannarna, ja, john kom också med men det var mutor, haha. nämen, det var dartkväll i bygdegården så han hängde med mamma, pappa, gunilla och lars-erik dit och kastade lite pil och tog sig några öl, sen var han nöjd.
när jag kom hem vid 22 efter en bra kväll hos grannarna så blev det pangpang-film men brysch.
sen blev det faktiskt dags för nattning.

nu blev texten jätte lång, sorry!
ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0